A művész munkásságát bemutató publikációk:
Magyar festők és grafikusok életrajzi lexikona I-II.
Festő, grafikus. Művészeti tanulmányait a budapesti Iparművészeti Iskola grafika szakán kezdte, majd 1933-34-ben Aba-Novák Vilmos festőiskolájában tanult. A nyarakat a szolnoki és a kecskeméti művésztelepeken töltötte. 1935-ben az Ernst Múzeum rendezett önálló bemutatót alkotásaiból. Aba-Novák növendékeként feszes újklasszicista képekkel aratott korai sikereket, majd az 1930-as évek végétől a Kállai Ernő-féle "újromantika" jegyében expresszív-szürrealisztikus karakterű munkákat festett. Szürrealista próbálkozásai az 1940-es évek elejére tehetők. Ugyanekkor kísérletezett a figurativitás megújításával konstruktív-expresszionista képein. A Fővárosi Képtár, az Alkotás Művészház, a Műbarát és a Nemzeti Szalon kiállításain szerepelt velük. 1946-ban az Európai Iskolából kivált absztrakt művészek köréhez csatlakozott. 1946-47-ben szerepelt két csoportkiállításukon. 1946-ban a zürichi Moderne Ungarische Kunst, 1947-ben pedig a párizsi Réalités Nouvelles bemutatókon vett részt. 1957-ben Kanadába emigrált, Torontóban telepedett le. Haláláig itt dolgozott, számos egyéni és csoportos kiállításon szerepelt. A '60-as évektől gyakran tett tanulmányutakat Európába. A kanadai évtizedek alatt a jellegzetesen avantgárd műfaj szinte minden fontosabb hagyományából merített. Alkotásainak egy részén Kurt Schwitters és az orosz konstruktivisták alkotásainak megismerésével kapcsolatos tanulságokat kamatoztatta, de hatással volt rá kortársai közül Raushenberg is. A kollázs-művészet egyik jelentős mestere volt. Kollázsait 1997-ben mutatták be a Kassák Múzeumban. Akvarelleket, linómetszeteket és tollrajzokat is alkotott, szobrászattal is foglalkozott. Torontóban létrehozta 1962-ben a Minotaur Galériát. Műv. díjak: a Szinyei Merse Fiatalok díja (1933), a Munka és Újjáépítés freskópályázat díja, a Yale and Town Manufacturing Co. Grafikai díja. Köztéri munkája: Magyarországi Szent Erzsébet (szobor, Hamilton, Kanada). Alkotásait őrzi a Magyar Nemzeti Galéria, a Szépművészeti Múzeum, a pécsi Janus Pannonius Múzeum, a szombathelyi képtár, az Art Galery of Toronto és az Oshawa-i Robert Mc Laughlin Galéria (Japán). (MMK, K.K.: Műv. 1987/1, D.U.I.: Új Műv. 1996/3, Új Műv. 1997/3, K.K.: Új Műv. 1994/12)
Magyar festők és grafikusok adattára
Tanulmányait Aba-Novák Vilmos festőiskolájában végezte. Vízfestményein a szabad asszociáció, az álomvilág fátyolosan könnyed, elröppenő, több rétegű és többértelmű jelentéstartalma jut kifejezésre. Tárgyi kapcsolódást nem találunk ott, ahol a művészi és a szürreális képzelet teremtette a formákat, átitatva azokat önmaga érzelmi világával, sajátos életszemléletével. 1946-ban az Európai Iskolából kivált absztakt művészek köréhez csatlakozott. 1957 óta Torontóban él. - Irod.: Hárs Éva-Romváry Ferenc: Modern Magyar Képtár, Pécs. 1981.; Keserű Ilona: Egy elfelejtett festő. Marosán Gyula kiállítása. Művészet, 1987. 1.
Magyar festők és grafikusok életrajzi lexikona I-II. Műgyűjtők és kereskedők kézikönyve
Festő. Művészeti tanulmányait a bp.-i Iparművészeti Iskola grafika szakán kezdte, majd 1933-34-ben Aba-Novák Vilmos festőiskolájában tanult. 1935-ben az Ernst Múzeum rendezett önálló kiállítást műveiből. Ekkor kapta meg a Szinyei Társaság Fiatalok díját. Akvarelljein a szabad asszociáció, az álomvilág fátyolosan könnyed, elröppenő, több rétegű, és többértelmű jelentéstartalma jut kifejezésre. Első absztrakt képeit 1939-ben festette, szürrealista próbálkozásai a 40-es évek elejére tehetők. Ugyanekkor kísérletezett a figurativitás megújításával konstruktív-expresszionista festményein. A Fővárosi Képtár, az Alkotás Művészház, a Műbarát és a Nemzeti Szalon kiállításain mutatkozott be velük. 1946-ban az Európai Iskolából kivált absztrakt művészek köréhez csatlakozott. 1946-47-ben szerepelt két csoportkiállításukon. 1946-ban a zürichi Moderne Ungarische Kunst, 1947-ben a párizsi Réalités Nouvelles kiállításokon vett részt. 1957-ben Kanadába emigrált, Torontóban telepedett le. Grafikai tevékenysége is jelentős volt. (MKK, K.K.: Műv.-1987/1)