További információért, kérjük, hívja a +(3630)1999-441 telefonszámot.
Karel Wünsch (1932-ben született Nový Borban, Csehszlovákiában) , aki generációk óta az észak-csehországi üvegvidéken élt családból származik, és ebben a szakmában tevékenykedett, végigjárta az ott hosszú ideig megszokott képzési utat. a 20. század. 1946 és 1950 között a novýbori üvegtechnikai iskolába járva elsősorban a végrehajtási technikákat tanította. Wünsch ólomüvegfestés és rézkarc órára járt. Néhány év ipari gyakorlati munka után 1953-ban a prágai Iparművészeti Egyetemre ment, ahol Josef Kaplický órájára járt. A művészi munka és az ipari tömeggyártásra szánt tervek művészi minősége nagyon hangsúlyos volt ott. Még hallgatóként részt vehetett a milánói és brüsszeli nagy nemzetközi kiállítások előkészületeiben, majd 1959-es diploma megszerzése után a moszkvai, corningi és são paulo-i kiállításokon is, amelyek hirtelen létrehozták az új cseh üvegvilágot. híres. Ott rendszeresen képviseltette magát alkotásokkal. Tanulmányai befejezése után állandó üvegtervezői állást kapott a novýbori Borské sklo-ban, amelyet 1969-ig töltött be. Itt a használati üvegek és a művészi irányultságú üvegek széles skáláját dolgozta ki különféle technikákkal, mint például vágás és csiszolás, zománcfestés és öntött üveg. Azok a művészi üvegtervek, amelyek különösen érdekelték, általában nem kerültek sorozatgyártásba, mert a vezetés bonyolult gyártásuk miatt gazdasági kockázatnak minősítette őket. Így volt ez a csehszlovákiai nagy üveggyárak vagy a Lakás- és Ruhakultúra Intézet (ÚBOK) központi tervezőintézetének szinte minden üvegtervezőjére.
Wünsch tokos üvegre készült, metszett geometriai mintázatú tervei is erre a sorsra jutottak. Némelyikük nagyon kis, legfeljebb öt darabos kiadásban készült. Aláírásával szerzői munkának minősülnek. „Az edény alakja, a színezés átfedésen és a csiszolt vágáson keresztül történő elválaszthatatlan kapcsolatában sikerül ezen elemek kölcsönös áthatolásában, valamint az átlátszóság és a sűrűség kölcsönhatásában edényobjektumok létrehozásában, ami munkája alapvetően hozzájárul a tervezési szándékhoz. ezekből az évekből”, mint Helmut Ricke megállapította. Az 1960-as évek közepén Wünsch építészettel kapcsolatos munkákat kezdett tervezni és építészekkel együttműködve megvalósítani. 1969-ben teljesen elhagyta a Borské sklot, hogy szabadúszó művészként dolgozzon. A természet ihlette, túlmutat az edénytervezésen, és szobrászatosan dolgozik. Grafikusként és festőként is dolgozik. Folyamatosan keresi az együttműködést a škrdlovicei és novýbori üveggyárral is. 1994 óta vezeti saját üveggalériáját Nový Borban.
Uwe Claassen