További információért, kérjük, hívja a +(3630)1999-441 telefonszámot.
A kép mérete keret nélkül: 18 x 25 cm
|
Ennek a cikknek további idézetekre van szüksége az ellenőrzéshez . Kérjük, segítsen javítani ezt a cikket azáltal, hogy idézeteket ad megbízható forrásokhoz . A be nem szerzett anyag megtámadható és eltávolítható.
Források keresése: "Forth Road Bridge" - hírek · újságok · könyvek · tudós · JSTOR ( 2017. szeptember ) ( Tudja meg, hogyan és mikor távolítsa el ezt a sablonüzenetet ) |
Forth Road híd
|
|
---|---|
Kilátás South Queensferry-ből
|
|
Koordináták | 56 ° 00′03 ″ é 03 ° 24′15 ″ Wkoordinátái: 56 ° 00′03 ″ é 03 ° 24′15 ″ ny. |
hordoz |
|
Keresztek | Forth of Forth |
helyszín | Edinburgh és Fife , Skócia |
Hivatalos név | Forth Road híd |
Fenntartja | Skócia szállítása |
Jellemzők | |
Tervezés | Függőhíd |
Teljes hossz | 2,512 m (8,241 ft) [2] |
Szélesség | 33 m (108 láb) kétsávos, kétsávos autópálya , két kerékpár- / gyalogút[2] |
Magasság | 156 m (512 láb) [3] |
Leghosszabb időtartam | 1,006 m (3,301 ft) [2] |
Az alábbiak szerint | 44,3 m (145 láb) [2] |
Történelem | |
Építette: | Sir William Arrol & Co. , Cleveland Bridge & Engineering Company ésDorman Long |
Nyitott | 1964. szeptember 4 |
Statisztika | |
Napi forgalom | 65 000 vpd (2012. évi adatok) [4] |
díj | Ingyenes 2008. február 11-től |
Forth Road híd
Forth Road híd
|
A Forth Road Bridge egy függőhíd a kelet-közép- Skóciában. A híd 1964-ben nyílt meg, és abban az időben volt a világ leghosszabb függőhídja az Egyesült Államokon kívül. [5] A híd ível át a Firth of Forth összekötő Edinburgh , a South Queensferry , hogy Fife , a North Queensferry . Egy évszázados kompjárat váltotta fel a járművek, a kerékpárosok és a gyalogosok szállítására az egész Forth-en; A vasúti kereszteződéseket a közeli 1890-ben megnyílt Forth-híd hajtja végre.
A skót parlament 2008 februárjától a hídon történő autópályadíjak lebontásáról szavazott. [6] A szomszédos Queensferry kereszteződést 2017 augusztusában nyitották meg, hogy az M90-es autópálya a Forth- hegység mentén szálljon, helyettesítve a tervezési kapacitást meghaladó Forth Road-hídot. [7] A csúcspontján a Forth Road-híd napi 65 000 járművet szállított.
A Forth Road-híd később javítás és felújítás céljából bezárásra került. 2018 februárjában nyitotta meg újra, és ma már külön dedikált tömegközlekedési folyosónak nevezték ki, a buszoktól és a taxiktól eltérő gépjárművekhez való hozzáféréssel korlátozva; [a] A gyalogosok és a kerékpárosok továbbra is használhatják a hídot. [8] 2021-től vagy azt megelőzően a Stagecoach Fife az első járművezető nélküli buszpróbát hajtja végre az Egyesült Királyságban az utasok szállítására egy parkoló-útvonalon, amelynek fő része a Forth Road-híd. [9]
Az első átkelést a híd helyén a 11. században Margaret , III . Malcolm király királynője hozta létre , aki kompjáratot alapított vallásos zarándokok Edinburgh-ből a Dunfermline-apátságba és a St. Andrews-ba történő szállítására . [10] Létrehozása Queensferry és Észak Queensferry kikötővárosaihoz vezetett, amelyek ma is fennmaradnak; az utaskomp szolgáltatás megszakítás nélkül folytatta több mint 800 éve. Már az 1740-es években javaslat volt a közúti keresztezésről, bár életképességét csak a Forth-híd 1890-es építése után vették figyelembe [11].
A kereszteződés fontosságát a járműforgalom szempontjából alátámasztották, amikor a Nagy-Britannia közúti számozási rendszerét az 1920-as években elkészítették. A tervezők azt kívánják, hogy az A9-es útszakasz az itt átkerüljön az Északi-partra , bár az a hajó, hogy ezen út részeként komp-kereszteződést nevezhessen , az A90-es számot jelöli ki. [12]
Az 1920-as és 1930-as években több közúti átkelés lobbizott, amikor az egyetlen jármű-átkelés egyetlen személy- és járműkomp volt. Sir William Denny az 1930-as években támogatta e szolgáltatás kibővítését, a London és az North Eastern Railway nevében két további kompot szállítva és üzemeltetve a közeli vasúti híd kiegészítésére. Sikereiknek köszönhetően az 1940-es és az 1950-es években még két komphoz csatlakoztak [13] , addigra a kompok évente 40 000 kereszteződést hajtottak végre, 1,5 millió utast és 800 000 járművet szállítva.
Az akkori legújabb és a legközelebbi híd ível át a Forth (a Kincardine Bridge , 1936-ban épült), még mindig mintegy 15 mérföldre (24 km), felfelé irányuló, a felszökő kereslet útátjárónak között Edinburgh-ban és Fife [14] arra késztette a brit kormánylétrehozására a Forth Road Bridge vegyes bizottsága (FRBJB) az 1947-es parlamenti törvény által , amely a kompszolgáltatást felváltó új híd végrehajtásának felügyeletére irányul. [15]A két oldal hatóságai 1955-ben kivizsgálták és alternatív sémát készítettek a torkolat alatti alagútra. Ezt Maunsell-rendszerként ismerték, és előrejelzése szerint valamivel közelebb halad a vasúti hídhoz, mint a jelenlegi közúti hídhoz. A rendszert túl ambiciózusnak hagyták el, és ehelyett híd épült. [16]
A végleges építési tervet 1958 februárjában fogadták el, és a munka szeptemberében kezdődött. [17] Mott, Hay és Anderson, valamint Freeman Fox és Partners elvégezték a tervezést és a Sir William Arrol & Co. , a Cleveland Bridge & Engineering Company és a Dorman Long 11,5 millió font összegű hídépítésének közös vállalkozását ; a projekt összköltsége, beleértve a közúti összeköttetéseket és az átrendezéseket, 19,5 millió font volt. A rezidens tervezőmérnök John Alexander King Hamilton FRSE (1900–1982). [18]
Ez volt a leghosszabb acél függőhíd Európában. [19] 210 000 tonna betont használt, 14 kilométer magasságban elválasztott, kettős útszakaszú megközelítési utakkal . Reed és Mallik (a